מה שצריך לדעת לנפגע בתאונה בעבודה

 

מדריך מקיף לשימוש בזכויות מהמוסד לביטוח הלאומי, במקרה של פציעות הקשורות לעבודה.

 

טיפול רפואי - עזרה ראשונה לנפגע, דבר אשר מאוד יכול לזרז את תהליך הגשת התביעה בהמשך.

 

הנפגע מגיע למוסד לביטוח הלאומי ומגיש בקשה כדי לקבוע את אחוזי הנכות. בקשה זו כוללת תיאור מפורט של כל הפציעות של הנפגע, והכולל, המגבלות הפיזיות, הפגיעות שהתעוררו זמן מה אחרי הפגיעה.

 

זמן להגשת בקשה תגמולי ביטוח. בקשה זו יש להגיש בהקדם האפשרי, עד שהפגיעות יתרפאו סופית (הגשת תלונה יותר משנה אחרי הפציעה מפחיתה את הסיכויים לקבלת הגמלה).

 

איך מגישים בקשה. מילוי השאלון חייב להיות נכון ולהכיל מידע מלא. לא צריך להסתמך על המעסיק שאולי ימלא את הבקשה כראוי. מילוי לא נכון של הבקשה במקרה הטוב רק יעכב את הבדיקה על ידי המוסד לביטוח לאומי, ובמקרה הגרוע ביותר הבקשה יכולה להידחות, וזאת במיוחד כאשר מדוברים בפגיעות מורכבות כגון מייקרו-טראומה, אוטם שריר לב, וכו'.

 

טיפול רפואי לאחר הגשת הבקשה - הגשת הבקשה לביטוח לאומי לא מפסיקה את טרחתו של הנפגע. מייד לאחר הגשת הבקשה הנפגע חייב להמשיך בהכנות לשלב הבא - קביעה של דרגת נכות. חייבים באופן קבוע להביא כל אישורים הרפואיים, מסמכים רפואיים להמשך טיפולים, אישורי מחלה, וזאת למרות המגבלות הפיזייות וכאבים של הנפגע.

 

תביעת נכות - לאחר תשלום של דמי פגיעה הנפגע צריך להגיש בקשה לקביעת דרגת נכות. הבקשה לקביעת דרגת נכות צריכה להיות מדויקת ככל האפשר ולתאר את הפרטים של פגיעה בכל ההיבטים. תיאור זה יאפשר למוסד לביטוח הלאומי ולועדה רפואית לבדוק בקפידה את כל הפגיעות של הנפגע.

 

 

כתבה זו אינה מהווה תחליף ו/או יעוץ משפטי

אימייל

 

yagudaevlaw@gmail.com

טלפונים

 

 

משרד. 0774938486

נייד. 0544938486

פקס. 0777185174

 

כתובת

 

רח. ארבע עונות 15

לוד 7114001, ת.ד 4066

ישראל

משרד עורכי-דין

© 2015

«אדוארד יגודאב»

יעוץ בטלפון

077 49 384 86

שאלה לעורך-דין

תכתבו והמומחים שלנו ישמחו

לחזור אליכם בהקדם האפשרי